Scorsese kręci Hitchcocka

„The Key To Reserva” to krótkometrażowy film reklamowy, wyreżyserowany przez Martina Scorsese dla katalońskiej firmy produkującej napoje alkoholowe – Freixenet. Szort ukazuje etapy produkcji ”zaginionego” skryptu Alfreda Hitchcocka, jak i prezentuje oparty na jego podstawie film.  Przyznaje, iż reżyserowi „Taksówkarza” udało się bezbłędnie „podrobić” styl legendarnego twórcy i chętnie zobaczyłabym go naśladującego innych znanych artystów.Warto nadmienić, iż reżyser miał całkowitą swobodę artystyczną nad swoim dziełem. Jedynym wymogiem  firmy była gwarancja, że na ekranie pojawi się butelka i nazwa „Reserva”. W głównej roli „The Key to Reverva” wystąpił znany z serialu „Mentalista” Simon Baker, a ścieżka dźwiękowa wykorzystana w filmie pochodzi z „Północ-Północny Zachód”.

To nie pierwszy flirt Scorsese z reklamą – wcześniej wystąpił w kampanii reklamowej American Express i spocie AT&T. A obecnie realizuje film reklamowy dla nowych perfum Chanel.

A co do samego stylu Hitchcocka, to służył za inspirację już nie raz. Faith No More nakręcili teledysk wzorowany na „Zawrocie Głowy”, zaś Vanity Fair zorganizowało sesję zdjęciową wykorzystując sztandarowe tytuły i ujęcia znane z filmów mistrza suspensu.

Dodaj komentarz