Co powiecie na film, którego fabułę oparto na specyficznym… ogłoszeniu prasowym?
Ogłoszenie o którym mowa pierwszy raz pojawiło się już w 1997 roku. John Silveira na łamach Backwoods Home Magazine prowadził rubrykę humorystyczną. Poproszony przez szefa o coś naprawdę zabawnego i oryginalnego postanowił zamieścić serię fałszywych ogłoszeń. Jedno z nich przybrało formę nietypowej oferty:
Silveira nie miał pojęcia, że uruchomił w ten sposób lawinę. Nie dość, że do dnia dzisiejszego dostał ponad tysiąc (mniej lub bardziej poważnych) odpowiedzi, to ogłoszenie zaczęło żyć własnym życiem. Okazjonalnie pojawiało się w nieco zmienionej formie w różnych periodykach, aby wraz z rozwojem Web 2.0 przybrać formę internetowego memu. Stąd tylko krok do zainspirowania niezależnych filmowców.
Kiedy dziwne ogłoszenie zwraca uwagę trójki cynicznych dziennikarzy, odkrywają oni, że stoi za nim ekscentryczny sprzedawca Kenneth. Twierdzi on, że posiadł tajemnicę podróży w czasie i zamierza wybrać się w kolejną podróż . Nasi bohaterowie wplątani zostają w wir wydarzeń, który wystawi ich na niejedną próbę.
„Safety Not Guaranteed” rozgrywa wątek zbliżony do „Sound Of My Voice„, ale robi w to zupełnie inny sposób:
httpv://www.youtube.com/watch?v=Ve3pKug_Htc
W obsadzie znaleźli się między innymi Aubrey Plaza („Scott Pilgrim”), Mark Duplass („Cyrus”), Jake M. Johnson („Get Him To The Greek”), Kristen Bell („Krzyk 4”) oraz autor oryginalnego ogłoszenia, John Silveira w małym cameo.
Premiera w USA: 8 czerwca 2012
[za /Film]